Experience

Tämä on Knowit Experience blogi.

Experience

rekrytointi

Knowit Experiencen viestintä harjoittelijat: mitä opimme?

Puolen vuoden ikimuistoinen ja opettavainen harjoittelujakso Knowit Experiencella on vaihtunut osa-aikaiseen työskentelyyn opintojen ohella. Vaikka hommat Knowitilla jatkuvatkin, on nyt hyvä aika muistella, mitä kaikkea harkasta jäikään käteen.


Knowit työpaikkana

Knowit ja Mothers in Business (MiB) yhteistyössä

”Ei toista ilman toista” on kuultu monen merkittävän johtajan suusta, puhuttaessa asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen yhteydestä toisiinsa. OP:n Reijo Karhinen, IBM:n Ginni Rometty, ja useat muut silmäätekevät ovat painokkaasti linjanneet, että vain tyytyväiset ja sitoutuneet työntekijät pystyvät palvelemaan asiakkaitaan hyvin.


rekrytointi

Working at Knowit Experience – from a Developer Perspective

Are you a developer thinking about joining our team here at Knowit Experience? If yes, great - this post is written just for you!

There are some questions I’m getting asked frequently when interviewing new candidates for our development team. There are also topics which I like to bring up anyway. Here’s a short summary of both. I hope it helps to give you a good idea of what our culture and everyday life is about.


konversio-optimointi

Konversio-optimointi osa 5: Miksi video koukuttaa?

Videolla pystytään näppärästi kertomaan tarinoita, ja mikä tärkeintä, herättämään tunteita. Tunnereaktio on tarpeen huomion kiinnittämiseksi ja vangitsemiseksi.


konversio-optimointi

Konversio-optimointi, osa 4: Miksi mainosbannerit häiritsevät?

Huomioi näkökenttämme rakenne näkymien suunnittelussa

Vaikka lukiessa fokusoimme katseemme tarkannäön alueelle eli keskelle näkökenttää, yleensä kiinnitämme huomiota myös näkökentän ääreisalueilla tapahtuviin asioihin.


konversio-optimointi

Konversio-optimointi osa 3: Serif vai sans serif?

Fonttityylillä ilmaistaan tunnetta, vahvistetaan brändiä ja luodaan mielikuvia. Millaisia ovat konversion kannalta hyvät verkkofontit?


konversio-optimointi

Konversio-optimointi, osa 2: Miten tekstin lukemista ja ymmärtämistä voi tukea?

Verkkopalveluiden ja verkkokirjoitusten sisällön laatimista helpottaa ymmärrys siitä, miten oikeastaan luemme. Mitä sisällön laatijan kannattaisi huomioida?


konversio-optimointi

Konversio-optimointi osa 1: ISOT vai pienet kirjaimet?

ISOJA KIRJAIMIA ei teoriassa ole vaikeampi lukea kuin pieniä. Lukiessamme itse asiassa tunnistamme ja ennakoimme kirjaimia. Kirjainten tunnistamista seuraa sanojen hahmottaminen.


Web-analytiikka

SharePoint -sivuston analytiikka - mahdoton tehtävä?

Nyt seuraa tunnustus: en ole koskaan pitänyt Microsoftin SharePointista sen järjettömän monimutkaisuuden ja lukuisten rajoitustensa vuoksi. Realismia on kuitenkin myöntää se, että edelleen aika monessa organisaatiossa on käytössä SharePoint -järjestelmään perustuvat joko ulkoiset tai sisäiset sivustot. Ulkoisissa sivustoissa SharePoint alkaa jo olla katoavaa perinnettä, mutta Intranet-käytössä se on edelleen vaihtoehto, sillä sen dokumentinhallintaominaisuudet ovat hyvät. Tarkastelen tässä ensisijaisesti Intranet-sivuston mittausta.


rekrytointi

Walk For Jobs Helsinki 2017

Osallistuimme perjantaina 8.9.2017 Töölössä Telia 5G Areenalla järjestettyyn Walk For Jobs –rekrytointitapahtumaan. Päätimme lähteä mukaan, koska etsimme tiimiimme Knowitille jatkuvasti uusia osaajia. Tapahtumassa rekrytoivat yritykset ja asiantuntija- tai esimiestyötä etsivät ammattilaiset pääsivät keskustelemaan yhteisen kävelykierroksen ajan. Tällä hetkellä etsimme joukkoomme mm. web-devaajaa, myyjää, testiautomaatiokehittäjää, testauspäällikköä ja montaa muuta.


Web-analytiikka

Viisi vinkkiä onnistuneeseen intraan

Intranetin hankintaa valmisteleva törmää nopeasti valintoihin: Toteuttaako pilveen, paikallisesti vai hybridinä? SharePoint vai vaikkapa Google tai Episerver?


Digitaalinen liiketoiminta

Experienceit: Looking into 2020

San Francisco ja Silicon Valley 31.10-3.11.2016

Experienceit on tapahtuma, jossa tutustutaan kansainvälisiin digitaalisiin trendeihin ja kehityssuuntiin Knowitin järjestämällä matkalla. Visionamme on yhdessä löytää ja hyödyntää mahdollisuuksia, joita muut eivät huomaa, ja tuoda uutta näkökulmaa teknologian ja innovaatioiden hyödyntämiseen.


Sähköiset työympäristöt ja intranetit

Knowit's Takeaways from SharePoint Saturday Stockholm

 

SharePoint administrators, end users, architects, developers, and other professionals working with Microsoft SharePoint Technologies recently got together for the SharePoint Saturday Stockholm event. Attendees from Knowit Finland were present as well. Below we discuss Senior Developer Vsevolod Zagorodniy's and Junior Developer Otto Kuisma's thoughts and  reflections regarding the seminar.


Digitaalinen liiketoiminta

Tulevaisuuden liikemiehet ja -naiset opintomatkalla Knowitin pääkonttorilla Tukholmassa

Lauttasaaren Yhteiskoulun Kansainvälisen liiketoiminnan linjan lukiolaisryhmä pääsi vierailulle Knowitin pääkonttoriin Tukholmaan torstaina 15.4.2016. Opiskelijat olivat erittäin kiinnostuneita kuulemaan Knowit-konsernin toimitusjohtajan Per Wallentinin näkemyksiä työelämästä ja tulevaisuuden haasteista. Opintomatkalla heräsi paljon ajatuksia – joihin kertyi mukavasti myös vastauksia.


Digitaalinen liiketoiminta

Aki Riihilahti Blogging about Digitalization in Sports and Business – Preparing for Tomorrow

Let’s face it: match day programs are for small numbers of fossils and collectors. You use money, time and effort without getting anything in return. The return football clubs should get is data about customer behaviour so that you could serve him or her better. Unfortunately conservative sports industry is too often stuck in the ways of the past. ”We have always done it like this” is a hole that becomes very quickly too deep to get back up from.


Laatu ja laadunvarmistus

Tuotteistuksen ajoituksesta

Muinaiset japanilaiset runoilijat eivät julkaisseet mitään ennen kuin olivat täyttäneet 50 vuotta. Tällä varmistettiin se, ettei taiteilijan tarvinnut myöhemmin hävetä nuoruuden epäkypsää ajatteluaan ja kehittymätöntä estetiikantajuaan.

Nykyaikainen firma ei voi valitettavasti odotella niin pitkään tuotteensa kypsymistä. Muuttuva kilpailuympäristö sekä kehittyvä teknologia luovat paineen saada tuote markkinoille mahdollisimman pian jotta tuotteen elinkaaren aikana keritään pääsemään edes voitolliseksi. Pörssiyhtiöiden fiskaalinen vuosi on jaettu neljään kvartaaliin ja jokaisen kvartaalin pitää tuottaa voittoa. Ei ole aikaa käyttää montaa kvartaalia asioiden hinkkaamiseen vaan olisi parempi jos tuote olisi ollut markkinoilla jo eilen.


Digitaalinen liiketoiminta

Work Smarter Not Harder -seminaari 16.2.2016

Järjestimme yhdessä Microsoftin kanssa Work Smarter Not Harder -seminaarin Keilarannassa. Tilaisuuden materiaalit löytyvät tästä postauksesta.


Sähköiset työympäristöt ja intranetit

Extranets from Knowit

One key measure of competitiveness for any company is customer loyalty. As a myriad of digital channels and strategies are employed for conversion, many more are needed to ensure the converted customer stays loyal. In a business-to-business environment, the creation of an extranet portal is an option worth considering. More and more companies are adopting the usage of extranets to keep their customers up to date, to serve them with targeted content, create and manage campaigns for introducing new products and services, accept feedback and more importantly to open a single destination to allow their customers access their Line-of-Business (LOB) applications.


Digitaalinen liiketoiminta

Disaster recovery

This post describes key concepts considering disaster recovery of IT services. As an example I will use recovery of SharePoint service, since it is what I am working with mostly, but most of concepts are applicable for any IT services.

Overview
You probably hear a lot about backups and recovery but do you have disaster recovery plan? In my experience less than 10% of customers have it. I don't mean they don't have backups, they do. But do they really know how to restore the service using those backups? Did they create detailed step by step instructions on how to do that? Do they test those instructions regularly? Well, as I said, the answer is NO in 90% of cases.


Digitaalinen liiketoiminta

Periscope - maailmaa mullistava sovellus ja teinityttöjen vanhempien pahin painajainen

Latasin viikonloppuna puhelimeeni Periscope-sovelluksen. Ja en muista koska olisin ollut yhtä täpinöissäni uudesta sovelluksesta, sivustosta tai ohjelmistosta. Periscopessa ei oikeastaan ole mitään uutta siinä mielessä, että livestreamia on kuka tahansa voinut lähettää verkkoon jo vuosikausia. Periscope vain tekee sen lähettämisestä ja lähetysten löytämisestä erittäin helppoa, vuorovaikutteista ja reaaliaikaista.

Yllä olevan kartan mukaan Helsingissä on meneillään kolme suoraa lähetystä (punaiset pallot). Siniset pallot ovat 24 tunnin sisällä tallennettuja lähetyksiä.


CMS

EPiServer-julkaisualusta julkishallinnon käytössä -seminaari 11.11.2015 Ekbergillä

Järjestimme yhdessä EPiServerin kanssa EPiServer-julkaisualusta julkishallinnon käytössä -seminaarin 11.11.2015 Ekbergillä. Alla tilaisuuden materiaalit.


Design

Innovoi tai kuole! – Marianne Jacobsen

Knowit osallistui Management Eventsin järjestämään Digital Business and Services -seminaariin pääkumppanina Crowne Plazassa Helsingissä 27.10.2015.


Digitaalinen markkinointi

Vuonna 2015 sisältö söi markkinoinnin

Luin äskettäin Contently-nimisen yrityksen State of Content Marketing 2015 - When Content Ate Marketing -e-kirjan. Käyn tässä artikkelissa läpi mielestäni kirjan parhaan annin.


Digitaalinen liiketoiminta

Knowit - reilua joukkuepeliä digitalisoitumisen laatuliigassa

Kimmo on yksi DIGI-yksikön projektipäälliköistä

Teksti: Kati Kitti, Emine Oy | Kuvat: Knowit

Knowit auttaa asiakkaitaan liiketoiminnan kasvattamisessa ja tehostamisessa digitaalisissa kanavissa. Yritys on myös yksi Suomen johtavista laadunvarmistuksen edelläkävijöistä ja kouluttajista.  Haastattelin yrityksen toimitusjohtajaa Villeä eräässä punavuorelaisessa kortteliravintolassa selvittääkseni minkälainen työpaikka Knowit oikeastaan onkaan.


Digitaalinen markkinointi

Google rankaisee ei-mobiiliystävällisiä verkkosivustoja tiputtamalla niitä hakutuloksissa alaspäin

Smashing Magazinessa julkaistiin äskettäin mielenkiintoinen postaus liittyen mobiilikäytettävyyden merkitykseen Googlen hakutuloksissa. Vuonna 2013 Google ilmoitti virallisesti, että se alkaisi rangaista verkkosivustoja, jotka eivät kunnolla toimi mobiililaitteilla. Vuonna 2014 Google vihjasi mahdollisesti lisäävänsä mobiilikäytettävyysvaatimuksen algoritmiinsa. Tammikuussa 2015 monien verkkosivustojen omistajat ovat saaneet Googlelta viestin, jossa heitä kehotetaan ratkaisemaan verkkosivustojensa mobiilikäytettävyyteen liittyvät ongelmat viitaten Googlen Verkkovastaavan työkaluihin.


Digitaalinen markkinointi

Knowitin jouluseinä – sosiaalinen hyvän joulumielen levittäjä

Päätimme tänä vuonna tehdä asiakkaille, kumppaneille, työntekijöille ja muille Knowitin ystäville ”Knowitin sosiaalisen jouluseinän”, jonka tarkoituksena on levittää hyvää joulumieltä. Olemme itse tehneet vastaavia eri sosiaalisista medioista sisältöä nostavia sovelluksia asiakkaillemme, esimerkiksi Suunnolle EPiServer-alustan päälle. Osittain benchmarkkaus-mielessä halusimme myös kokeilla valmista palvelua. Tämä blogisivustomme on toteutettu WordPress-alustalle, joten yhtenä edellytyksenä oli, että seinän saa helposti upotettua WordPressiin.


Digitaalinen liiketoiminta

Kuluttajakaupan digitaaliset innovaatiot ja juridiikka -seminaarin anti

Knowit järjesti 30.11. yhdessä asianajotoimisto Boreniuksen kanssa Ekbergin yläkerrassa Kuluttajakaupan digitaaliset innovaatiot ja juridiikka -aamiaisseminaarin, jossa annoimme ideoita kuluttajakaupan digitaalisiin innovaatioihin sekä katsastelimme näitä myös lainsäädännöllisestä näkökulmasta.


Digitaalinen markkinointi

Uutiskirjeidenkin täytyy olla responsiivisia

Muistan, kun pääsin monia vuosia sitten ensimmäistä kertaa koodaamaan uutiskirjettä. Tuntui kuin olisin tekemässä pyhän häväistystä. Opiskellessani aikoinaan hypermediaa Suomen W3C:n johtajan Ossi Nykäsen johdolla Tampereen teknillisessä yliopistossa olin oppinut, että verkkosivun rakennetta ei todellakaan saa tehdä taulukolla vaan div-elementeillä, kaikki ulkoasumääritykset tulee laittaa erilliseen tyylidokumenttiin ja valmis koodi pitää mennä läpi W3C:n validaattorista. Uutiskirjeen koodi rikkoi kaikkia näitä sääntöjä. Jouduin kuitenkin tottumaan siihen, että uutiskirjeet ovat toisesta maailmasta. Jos ne haluaa saada näyttämään sähköpostissa siltä, miltä niiden on suunniteltu näyttävän, tulee ne toteuttaa sellaisella koodilla, joka on jostain viime vuosituhannelta.


Business Intelligence

Vänön kalastajaveljekset ja Visual Analytics

Vänön karulla ja luonnonkauniilla saarella asustavat Holmströmin kalastajaveljekset Bengt, Tore, Johan ja Per. Eräänä maaliskuun aurinkoisena päivänä, kelirikon aikaan, kun kalaan ei ollut menemistä, he pohtivat kuka heistä on taitavin kalastaja ja kuka saa suurimmat saaliit. Jokaisella oli asiasta varma mielipide, ja jokainen piti itseään ainakin keskivertoa parempana; ehkei asiassa ollut tärkeintä kuka oli paras vaan se, ettei kukaan veljeksistä ainakaan huonoin halunnut olla.


Sisältöstrategia

Sisältöstrategian perusteet: Elements of Content Strategy

Erin Kissanen kirjoittama The Elements of Content Strategy on toinen lyhyt sisältöstrategian perusteos. Minulle Kissanen kirjasta jäi mieleen kaksi näkökulmaa. Kirja selittää, mitkä eri roolit vaikuttavat verkkosisällön syntymiseen, ja esittelee sisältöstrategiatyön tuotoksia ja menetelmiä.


Sisältöstrategia

Sisältöstrategian perusteet: Content Strategy for the Web

Kristina Halvorsonin ja Melissa Rachin kirjoittama Content Strategy for the Web  on yksi sisältöstrategian perusteoksista. Kirjan yksi tärkeimmistä pointeista on, että suurin osa netissä olevasta tavarasta on sisältöä, joka palvelee ihmisiä usein paljon enemmän kuin toiminnallisuudet tai teknologiat. Tätä asiaa ei voi korostaa liikaa, sillä esimerkiksi näyttävä visuaalinen ulkoasu ei pelasta palvelua, jonka sisältö ei ole kunnossa.


Digitaalinen liiketoiminta

Prosessipäivien teema: Johda kokonaisuutta

Osallistuin Nordic Process Days -seminaariin 10.-11.4. Seminaarin teemana oli tänä vuonna Johda kokonaisuutta. Kaksipäiväisessä seminaarissa oli useita erinomaisia puheenvuoroja neljässä eri ohjelmaosiossa: Ihmiset, projektit, prosessit ja työkalut.


Abonner på vårt nyhetsbrev