Experience

Tämä on Knowit Experience blogi.

Experience

Digitaalinen markkinointi

Aitous, tavoitteellisuus ja ajoitus: lue viisi tärppiä sosiaalisen median mainontaan

Moni sortuu varmasti ajoittain ajattelemaan, että sosiaalisen median julkaisut oivaltavilla teksteillä ja näyttävillä kuvilla keräävät automaattisesti näkyvyyttä ja reaktioita. Totuus kuitenkin on, että toivottua katselukertojen määrää ja yleisön sitoutumista on haastavaa saavuttaa ilman mainontaa.


Knowit

Knowit Experiencen viestintä harjoittelijat: mitä opimme?

Puolen vuoden ikimuistoinen ja opettavainen harjoittelujakso Knowit Experiencella on vaihtunut osa-aikaiseen työskentelyyn opintojen ohella. Vaikka hommat Knowitilla jatkuvatkin, on nyt hyvä aika muistella, mitä kaikkea harkasta jäikään käteen.


Knowit

Knowit ja Mothers in Business (MiB) yhteistyössä

”Ei toista ilman toista” on kuultu monen merkittävän johtajan suusta, puhuttaessa asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen yhteydestä toisiinsa. OP:n Reijo Karhinen, IBM:n Ginni Rometty, ja useat muut silmäätekevät ovat painokkaasti linjanneet, että vain tyytyväiset ja sitoutuneet työntekijät pystyvät palvelemaan asiakkaitaan hyvin.


rekrytointi

Working at Knowit Experience – from a Developer Perspective

Are you a developer thinking about joining our team here at Knowit Experience? If yes, great - this post is written just for you!

There are some questions I’m getting asked frequently when interviewing new candidates for our development team. There are also topics which I like to bring up anyway. Here’s a short summary of both. I hope it helps to give you a good idea of what our culture and everyday life is about.


konversio-optimointi

Konversio-optimointi osa 5: Miksi video koukuttaa?

Videolla pystytään näppärästi kertomaan tarinoita, ja mikä tärkeintä, herättämään tunteita. Tunnereaktio on tarpeen huomion kiinnittämiseksi ja vangitsemiseksi.


konversio-optimointi

Konversio-optimointi, osa 4: Miksi mainosbannerit häiritsevät?

Huomioi näkökenttämme rakenne näkymien suunnittelussa

Vaikka lukiessa fokusoimme katseemme tarkannäön alueelle eli keskelle näkökenttää, yleensä kiinnitämme huomiota myös näkökentän ääreisalueilla tapahtuviin asioihin.


konversio-optimointi

Konversio-optimointi osa 3: Serif vai sans serif?

Fonttityylillä ilmaistaan tunnetta, vahvistetaan brändiä ja luodaan mielikuvia. Millaisia ovat konversion kannalta hyvät verkkofontit?


konversio-optimointi

Konversio-optimointi, osa 2: Miten tekstin lukemista ja ymmärtämistä voi tukea?

Verkkopalveluiden ja verkkokirjoitusten sisällön laatimista helpottaa ymmärrys siitä, miten oikeastaan luemme. Mitä sisällön laatijan kannattaisi huomioida?


konversio-optimointi

Konversio-optimointi osa 1: ISOT vai pienet kirjaimet?

ISOJA KIRJAIMIA ei teoriassa ole vaikeampi lukea kuin pieniä. Lukiessamme itse asiassa tunnistamme ja ennakoimme kirjaimia. Kirjainten tunnistamista seuraa sanojen hahmottaminen.


Web-analytiikka

SharePoint -sivuston analytiikka - mahdoton tehtävä?

Nyt seuraa tunnustus: en ole koskaan pitänyt Microsoftin SharePointista sen järjettömän monimutkaisuuden ja lukuisten rajoitustensa vuoksi. Realismia on kuitenkin myöntää se, että edelleen aika monessa organisaatiossa on käytössä SharePoint -järjestelmään perustuvat joko ulkoiset tai sisäiset sivustot. Ulkoisissa sivustoissa SharePoint alkaa jo olla katoavaa perinnettä, mutta Intranet-käytössä se on edelleen vaihtoehto, sillä sen dokumentinhallintaominaisuudet ovat hyvät. Tarkastelen tässä ensisijaisesti Intranet-sivuston mittausta.


rekrytointi

Walk For Jobs Helsinki 2017

Osallistuimme perjantaina 8.9.2017 Töölössä Telia 5G Areenalla järjestettyyn Walk For Jobs –rekrytointitapahtumaan. Päätimme lähteä mukaan, koska etsimme tiimiimme Knowitille jatkuvasti uusia osaajia. Tapahtumassa rekrytoivat yritykset ja asiantuntija- tai esimiestyötä etsivät ammattilaiset pääsivät keskustelemaan yhteisen kävelykierroksen ajan. Tällä hetkellä etsimme joukkoomme mm. web-devaajaa, myyjää, testiautomaatiokehittäjää, testauspäällikköä ja montaa muuta.


Sharepoint

Viisi vinkkiä onnistuneeseen intraan

Intranetin hankintaa valmisteleva törmää nopeasti valintoihin: Toteuttaako pilveen, paikallisesti vai hybridinä? SharePoint vai vaikkapa Google tai Episerver?


Digitaalinen liiketoiminta

Experienceit: Looking into 2020

San Francisco ja Silicon Valley 31.10-3.11.2016

Experienceit on tapahtuma, jossa tutustutaan kansainvälisiin digitaalisiin trendeihin ja kehityssuuntiin Knowitin järjestämällä matkalla. Visionamme on yhdessä löytää ja hyödyntää mahdollisuuksia, joita muut eivät huomaa, ja tuoda uutta näkökulmaa teknologian ja innovaatioiden hyödyntämiseen.


Digitaalinen liiketoiminta

Tulevaisuuden liikemiehet ja -naiset opintomatkalla Knowitin pääkonttorilla Tukholmassa

Lauttasaaren Yhteiskoulun Kansainvälisen liiketoiminnan linjan lukiolaisryhmä pääsi vierailulle Knowitin pääkonttoriin Tukholmaan torstaina 15.4.2016. Opiskelijat olivat erittäin kiinnostuneita kuulemaan Knowit-konsernin toimitusjohtajan Per Wallentinin näkemyksiä työelämästä ja tulevaisuuden haasteista. Opintomatkalla heräsi paljon ajatuksia – joihin kertyi mukavasti myös vastauksia.


Digitaalinen liiketoiminta

Aki Riihilahti Blogging about Digitalization in Sports and Business – Preparing for Tomorrow

Let’s face it: match day programs are for small numbers of fossils and collectors. You use money, time and effort without getting anything in return. The return football clubs should get is data about customer behaviour so that you could serve him or her better. Unfortunately conservative sports industry is too often stuck in the ways of the past. ”We have always done it like this” is a hole that becomes very quickly too deep to get back up from.


Palvelumuotoilu / Palvelusuunnittelu

Tuotteistuksen ajoituksesta

Muinaiset japanilaiset runoilijat eivät julkaisseet mitään ennen kuin olivat täyttäneet 50 vuotta. Tällä varmistettiin se, ettei taiteilijan tarvinnut myöhemmin hävetä nuoruuden epäkypsää ajatteluaan ja kehittymätöntä estetiikantajuaan.

Nykyaikainen firma ei voi valitettavasti odotella niin pitkään tuotteensa kypsymistä. Muuttuva kilpailuympäristö sekä kehittyvä teknologia luovat paineen saada tuote markkinoille mahdollisimman pian jotta tuotteen elinkaaren aikana keritään pääsemään edes voitolliseksi. Pörssiyhtiöiden fiskaalinen vuosi on jaettu neljään kvartaaliin ja jokaisen kvartaalin pitää tuottaa voittoa. Ei ole aikaa käyttää montaa kvartaalia asioiden hinkkaamiseen vaan olisi parempi jos tuote olisi ollut markkinoilla jo eilen.


Digitaalinen liiketoiminta

Work Smarter Not Harder -seminaari 16.2.2016

Järjestimme yhdessä Microsoftin kanssa Work Smarter Not Harder -seminaarin Keilarannassa. Tilaisuuden materiaalit löytyvät tästä postauksesta.


Abonner på vårt nyhetsbrev